- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 25. červen 2024:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2024
číslo če ... více - 28. květen 2024:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2024
... více - 21. březen 2024:
AGRObase - magazín Agrární komory České republiky rok 2024
... více
Trend směrem k chlazeným jídlům
„Mám málo času na vaření,“ stěžuje si 45 procent německých spotřebitelů. Mnozí nechtějí nebo nemohou každodenní přípravě jídla obětovat více času. Současná studie německé zemědělské společnosti z Bonnu hodnotila výskyt chlazených jídel na trhu s potravinami. Zjistilo se, že více než polovina spotřebitelů nakupuje chlazená jídla, protože jejich příprava zabírá málo času. V současné době se sleduje kvalita, čerstvost a chutnost, které se hodnotí při nákupu. Odpověď potravinářského oboru zní ano pro chlazené potraviny. Za tímto pojmem se skrývají chlazené, vysoce kvalitní čerstvé výrobky bez konzervačních látek s různými stupni přípravy a omezené trvanlivosti. Všechny výrobky potřebují kratší dobu na vlastní přípravu nebo se mohou spotřebovat okamžitě. Hodnocení kvality, chuti a způsobu náročnosti přípravy chlazených potravin tedy dopadá dobře. Trh s chlazenými potravinami vzrůstá v porovnání let 2003 až 2004 dvojnásobně. Ve skupině výrobků „chlazené snacky“ dokonce třikrát.
Zdroj info ÚZPI