Renata Šarjaková, 13. březen 2008
České regionální značení výrobků
Rozšiřuje se spektrum značek pro výrobky (včetně potravin) a služby s typickými znaky pro určité české regiony.
 
 
Systém regionálních značek byl v ČR v první fázi spojen s projektem financovaným Evropskou komisí (2004-2005), jehož cílem bylo zvyšovat povědomí o soustavě Natura 2000, tzn. se zaměřením na ekologii. Realizací projektu byl pověřen REC ČR (Regionální environmentální centrum Česká republika).
V letech 2005 a 2006 byly uděleny první značky pro Krkonoše, Beskydy a Šumavu. V r. 2007 se přihlásily Moravský kras, Orlické hory a Vysočina.
V rámci dalšího projektu vznikla značka pro Moravské Kravařsko a mezinárodní značka Górolsko Svoboda (Jablunkovsko) pro region zahrnující Česko, Polsko a Slovensko. Zájem projevily i další regiony. Projekty jsou financována z prostředků EU, z grantu z Islandu, Lichtenštejnska a Norska, z prostředků MŽP ČR a krajů.
Původně mohly značku používat jen výrobky, od r. 2008 může být žádost o používání značky podána i pro služby (především stravovací a ubytovací). Musí být splněny podmínky týkající se kvality, ekologické šetrnosti a „něco navíc“ – specifické služby nebo speciality (gastronomické, architektonické aj.) typické pro region.
 
Moderní obchod, 16, 2008, č. 2, s. 27

Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 045
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář