- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
SVS ČR provedla kontrolní akci
Ze 124 již vyšetřených vzorků jich 9 neodpovídalo předepsaným mikrobiologickým požadavkům. Jednalo se o vzorky z výrobků pocházejících ve dvou případech z prodejen Maso Novák a Helvita; ostatní byly z obchodů Hypernova, Tesco, Billa a Zimbo Czechia. Ve třech případech bylo prokázáno, že množství jedlé soli ve výrobku neodpovídalo údajům na obalu.
Do konce října 2005 bylo celkem realizováno 307 fyzických kontrol s tím, že ve 262 případech inspektoři odebrali vzorky k laboratornímu vyšetření.
Nejvíce nedostatků bylo zjištěno v deklaraci údajů na obalu pro spotřebitele, a to ve 42 případech. Nejvíce nedostatků bylo v prodejnách Tesco – 7 a Carrefour – 6, Spar-Interspar – 6, Zimbo – 5 a Ahold-Hypernova – 5. Jednalo se o neúplné údaje, především v případě použité kořenící směsi.
Nedostatků v nakládání s neprodanými potravinami bylo 14, nejvíce v prodejnách Ahold-Hypernova – 4 a Procházka – 3. Potraviny buď nebyly stanoveným způsobem vyřazeny z oběhu, skladovány, popřípadě likvidovány (např. zboží s prošlou dobou použitelnosti), nebo s nimi bylo zacházeno neodpovídajícím způsobem (např. u potravin s prošlým datem minimální trvanlivosti).
Při nakládání s potravinami určenými k vrácení bylo zjištěno 8 nedostatků; jednalo se o pochybení při jejich třídění, skladování a dalším zacházení.
Při nakládání s vedlejšími živočišnými produkty zjistili veterinární inspektoři celkem 25 pochybení. Nejvíce nedostatků bylo zjištěno v prodejnách Delvita – 5 a Ahold -Hypernova též 5. Jednalo se o nedostatky při způsobu skladování, označování a o nedostatky administrativní – špatný způsob předávání těchto produktů asanačnímu podniku.
Ve všech případech nařídili veterinární inspektoři nápravná opatření a jsou zahajována správní řízení za účelem vydání závazného pokynu k odstranění zjištěných nedostatků nebo pro uložení pokuty.
Smyslem a cílem státního veterinárního dozoru je dbát na to, aby potraviny a suroviny živočišného původu byly zdravotně nezávadné.
SVS ČR, 3. 11. 2005 Zdroj info ÚZPI