Renata Šarjaková, 19. únor 2008
První potraviny s detailními údaji
Nové značení v České republice zavedlo 17 domácích a mezinárodních výrobců.

 

Sotřebitelé mohou při nákupech potravin a nápojů vybírat z prvních 300 výrobků, které jsou označeny detailními informacemi o obsahu energie a živin v jedné porci a jeho podílu na doporučeném denním množství. Nové značení v České republice zavedlo 17 domácích a mezinárodních výrobců. Letos by se nabídka potravin s těmito informacemi měla v českých obchodech rozšířit. Informovala o tom Potravinářská komora ČR.

Čeští spotřebitelé podle výrobců i obchodníků dbají stále více na své zdraví a povinné informace uváděné na obalech potravin jim už nestačí. Proto  již v polovině roku 2007 výrobci začali rozšiřovat informace na přední straně výrobků o energetický obsah jedné porce a její podíl na doporučeném denním množství. Na zadní straně obalu pak lidé najdou informace o množství důležitých živin, jako jsou cukry, tuky, nasycené mastné kyseliny a sodík, sdělila Potravinářská komora ČR.  
Mezi výrobce zavádějící nové značení patří nejen mezinárodní společnosti Cadbury Schweppes, Campbell's, Coca-Cola, Danone, Kellogg's, Kraft Foods, Mars, Nestlé, Opavia, Orangina, Pepsi, Tesco a Unilever, ale i místní firmy, jako Emco, Karlovarské minerální vody, Kofola a Pragosoja.

Zdroj: Zuzana Fialová


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 084
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář