Renata Šarjaková, 8. leden 2008
Zájem o soutěže roste
Rostoucí poptávka českých konzumentů po biopotravinách motivuje domácí podniky k rozšiřování nabídky.

 Zatímco v předchozích letech se soutěže Česká biopotravina roku účastnilo obvykle méně než 20 produktů, do letošního šestého ročníku jich výrobci přihlásili celkem 74. Uvedl to organizátor soutěže Tom Václavík.

Pořadatelé soutěže, Svaz ekologických zemědělců PRO-BIO a Potravinářská komora ČR, vyhlásí vítěze 4. března na potravinářském veletrhu Salima 2008. Výherce získá dvacet tisíc korun a právo používat titul Česká biopotravina roku 2007 při propagaci výrobku. Porota vybere vítěze podle více kritérií, kterými jsou kvalita, chuť, atraktivita pro spotřebitele, marketingový koncept nebo obal výrobku.
S rostoucím počtem produktů se rozšiřuje i spektrum zúčastněných biopotravin. Do soutěže přihlásilo 32 výrobců celkem 74 výrobků. Mezi nimi jsou mléčné výrobky, jogurty, tvarohy i sýry; pečivo, bio med či hovězí z ekologických chovů. Sortiment přihlášených bio nápojů sahá od sirupů přes mošty až po ovocnou biopálenku.
Na konci října 2007 evidovalo ministerstvo zemědělství 223 výrobců biopotravin, což bylo o polovinu více než ke stejnému datu loni. Noví výrobci se zaměřili na zpracování masa a masných výrobků, produkci biovajec, biovína, nebo výrobu biopečiva. Objevují ale také producenti specialit, například knedlíků, baget, müsli tyčinek nebo sladu pro produkci biopiva.

Zdroj: Oldřich Přibík


Hodnocení => průměr 104
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář