Podle mluvčího Potravinářské komory Marka Zemánka je ale problém v tom, že když jeden supermarket prodává máslo pod nákupní cenou, ostatní obchody tlačí dodavatele do nižší ceny, protože si myslí, že danému obchodníkovi dodává levněji. Nůžky mezi cenou zboží ve slevě a běžnou cenou se tak podle komory stále více rozevírají a pokřivují trh.
„Potravinářská komora je přesvědčena, že pokud by se slevy omezily, sníží se tím i běžné regálové ceny, které jsou u některých výrobků vyšponované značně vysoko. Došlo by tak ke stabilizaci cen a zákazník by dostal transparentní informaci o ceně zboží,” uvedl Zemánek.
Odmítl zároveň, že by komora připravovala nějaké návrhy na zpřísnění regulací slev. „Nemáme v úmyslu regulovat ceny, jak se například snaží někteří zástupci Svazu obchodu a cestovního ruchu veřejnosti namluvit. O potřebě zastropování rozdílu mezi regálovou a akční cenou v minulosti mluvily také samotné řetězce, protože připustily, že se dostaly do zajetí akcí a nemohou se z nich vymanit. Na problém poukazuje i řada analytiků a ekonomů,“ soudí mluvčí potravinářů.