Renata Šarjaková, 9. červenec 2024
Zájem o značku Regionální potravina byl letos rekordní

Letošní 15. ročník soutěže o ocenění značkou kvality Regionální potravina potvrdil, že tato prestižní značka je nejen symbolem prověřených kvalitních lokálních produktů, ale také žádanou pomocí v propagaci regionální produkce. Značka Regionální potravina představuje punc nejvyšší kvality, regionality a tradice.

 

 

„Tento rok byl rekordní jak v počtu přihlášených producentů, tak jejich výrobků. O získání ocenění Regionální potravina zabojovalo 470 výrobců s více než 1 850 produkty, což je dvojnásobek ve srovnání s prvním ročníkem soutěže,“ uvedla Kateřina Ratajová, ředitelka Odboru administrace podpory kvalitních potravin Státního zemědělského intervenčního fondu. Nejvíce zájemců bylo z Ústeckého a Středočeského kraje a v nejvyhledávanější kategorii Alkoholické a nealkoholické nápoj bylo celkově přihlášeno 333 výrobků.

Klíčový přínos ocenění značkou je především v oblasti ekonomické a agroenvironmentální. Cílem soutěže je podpora domácích producentů lokálních potravin a motivace zákazníků k jejich vyhledávání na pultech obchodů, farmářských trzích či přímo u výrobců. Vítězové minulých ročníků soutěže potvrzují, že získání ocenění značkou má pozitivní vliv na zvýšení poptávky a prodeje jejich výrobků. Z posledního měření vyplývá, že dle 82 procent oslovených výrobců jejich oceněný výrobek lidé více nakupují a zaznamenali i vyšší poptávku.

„Značka Regionální potravina výrobcům pomáhá zvyšovat prestiž, odlišit se od konkurence a zviditelnit se. To jim otevírá cestu k novým obchodním příležitostem a k navázání kontaktů s ostatními výrobci. Zároveň jim přináší důvěru zákazníků. Nejedná se pouze a jen o udělení značky, ale o celý program na podporu prodeje lokálních potravin, včetně propagačních a mediálních kampaní, prodejních akcí s výrobci, značení v místech prodeje a spolupráce při prezentaci na domácích i zahraničních výstavách. Oceněný výrobek je „chloubou" nejen pro samotného výrobce, ale zároveň reprezentuje i daný kraj, a to nejenom v České republice,“ doplnila Kateřina Ratajová. „Právě pomoc s propagací lokálních produktů, šíření povědomí o kvalitě místních potravin a podpora regionální výroby je hlavním smyslem soutěže,“ potvrdila Ratajová.

Soutěž Regionální potravina, která je projektem Ministerstva zemědělství, probíhá ve všech krajích České republiky a soutěžit mohou producenti malých a středních zemědělských nebo potravinářských podniků. Držiteli značky jsou převážně mikropodniky do 10 zaměstnanců (67 %) a malé podniky s počtem do 50 zaměstnanců (25 %), pouze v 8 % se jedná o společnosti, které zaměstnávají 51 - 250 zaměstnanců. Oceněný výrobek pak získává právo užívat značku zdarma po dobu čtyř let.

Státní zemědělský intervenční fond, který tuto značku spravuje, využívá v propagaci oceněných regionálních výrobků řadu aktivit, mezi něž patří i product placement v oblíbených televizních pořadech, motivační soutěže či ochutnávky v regionech.

„Otázka kvality potravin patří mezi naše priority, kdy prostřednictvím značek kvality KLASA, Regionální potravina, biolist, biozebra, Chráněné zeměpisné označení (CHZO), Chráněné označení původu (CHZP) a Zaručená tradiční specialita (ZTS) seznamujeme veřejnost s kvalitní a lokální potravinářskou produkcí. K tématu kvality potravin se váže i otevření prodejny Naše síťovka v Praze v ulici Štěpánská, kde si spotřebitelé mohou zakoupit kvalitní regionální výrobky ověnčené značkami kvality, včetně značky Regionální potravina,“ říká generální ředitel SZIF Petr Dlouhý.


Kontakt:
Eva Češpiva
tisková mluvčí
E: press@szif.cz


Pro editory:
Soutěž Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství, přičemž Fond tuto národní značku kvality potravin administruje. Cílem soutěže je podpora domácích producentů lokálních potravin a motivace zákazníků k jejich vyhledávání na pultech obchodů, farmářských trzích či přímo u výrobců. Probíhá ve všech krajích České republiky a soutěžit o značku Regionální potravina mohou producenti malých a středních zemědělských nebo potravinářských podniků. Oceněný výrobek pak získává právo užívat značku zdarma po dobu čtyř let. Producenti se rovněž mohou zapojit do různých marketingových aktivit na podporu jejich podnikání. Mezi nejvýznamnější marketingové nástroje patří podpora značky v médiích. Značka Regionální potravina se objevuje například v televizních pořadech Kluci v akci či Herbář. Pravidelně se můžete se značkou Regionální potravina setkat v časopisech Apetit, Gurmet, Forbes a na významných akcích jako jsou Dožínky na Letné, Vinobraní na Pražském hradě a Země živitelka.

Informace o oceněných produktech a další informace naleznete na Oceněné potraviny – Regionální potravina (regionalnipotravina.cz).
Státní zemědělský intervenční fond (Fond) je akreditovanou platební agenturou pro provádění opatření Společné zemědělské politiky financovaných z Evropského zemědělského záručního fondu, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského námořního a rybářského fondu. Je zprostředkovatelem finanční podpory z Evropské unie a národních zdrojů. V současné době Fond administruje režimy podpor 1. a 2. pilíře Společné zemědělské politiky a Národní dotace. Konkrétně se jedná o přímé platby, tržní opatření a Rozvoj venkova. Fond rovněž administruje národní značky kvality potravin Klasa a Regionální potravina. V současnosti má 7 regionálních odborů a dalších 65 lokalizovaných pracovišť, která poskytují služby žadatelům přímo v místě jejich působení.
Více informací naleznete na www.szif.cz.

 

Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 297
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář