Renata Šarjaková, 13. duben 2023
Musí mít výrobek české značení na obalu, když je uvedeno v e-shopu?

 

Dotaz:

Je přípustné, pokud všechny povinné údaje o potravině uvedeme na stránkách e-shopu v českém jazyce, aby vlastní výrobek již značení v českém jazyce neměl, ale měl na obalu např. pouze anglické texty?

Odpověď:

 

Pokud e-shop cílí na českého spotřebitele (informace na něm jsou v českém jazyce, prodej probíhá v českých korunách a zboží je doručováno v rámci ČR), pak k uvádění potraviny na trh dochází v ČR převzetím zásilky spotřebitelem a v takovém případě musí být prodávané zboží opatřeno etiketami v českém jazyce (v souladu s čl. 15 nařízení (EU) č. 1169/2011 a v souladu s § 3 odst. 1 písm. e) zákona č. 110/1997 Sb.). V tomto případě nestačí, aby byly potraviny opatřeny pouze etiketami v anglickém jazyce.

Pokud by naopak e-shop cílil na spotřebitele např. v Irsku, tzn., že informace na něm by byly v anglickém jazyce, prodej by probíhal v eurech a zboží by bylo doručováno spotřebitelům do Irska, pak k uvádění potraviny na trh by docházelo v Irsku převzetím zásilky spotřebitelem a v takovém případě by muselo být prodávané zboží opatřeno etiketami v anglickém jazyce, přestože by bylo např. vyrobeno v ČR a provozovatel e-shopu by byl usazen v ČR.


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 004
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář