Renata Šarjaková, 27. duben 2022
Od října platí nová pravidla pro umísťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru ve Velké Británii

V říjnu 2022 vstoupí ve Velké Británii v platnost nová pravidla upravující umisťování a propagaci potravin s vysokým obsahem tuku, soli a cukru, která se týkají mimo jiné i oblíbených značek cukrovinek a čokolády.

 

 

Podle nedávných průzkumů o nových pravidlech zatím neví 54 % nezávislých maloobchodníků. Association of Convenience Stores (Asociace obchodů se smíšeným zbožím) vypracovala příručku ke zmíněným pravidlům, která obsahuje odpovědi na základní otázky jako:

  • Bude se legislativa vztahovat na váš obchod?
  • Jaké části obchodu můžete vyloučit z výpočtu relevantní plochy?
  • Jakých kategorií produktů se pravidla dotknou?
  • Jaké reklamní (prodejní) akce budou zakázány?
  • Atd.

 

Podle webu foodnavigator.com by mezi společnostmi, které budou zasaženy novými pravidly, mohly být firmy vyrábějící čokoládu, cukrovinky a další produkty s vyšším obsahem cukru, jako např. Mondelez, Ferrero, Unilever, Coca-Cola nebo Nestlé.

Zdroj

Zpracovali: Paul Wilkins a Tibor Angyal, Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii, e-mail: uktrade@mze.cz

 

Hodnocení => průměr 050
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář