Renata Šarjaková, 8. březen 2022
Spotřebitelské trendy v oblasti potravin a nápojů (nejen) v UK

Společnost Tate & Lyle, přední světový dodavatel potravinářských a nápojových řešení a přísad, představila šest klíčových trendů, které dnes ovlivňují inovace spotřebitelských produktů na trhu s potravinami a nápoji.

Spotřebitelé dnes od výrobců svých oblíbených značek očekávají více a předpokládají, že budou nabízet nejen zdravější a chutnější výrobky, ale také takové, které byly vyrobeny odpovědným a udržitelným způsobem.

Transparentnost: stále více spotřebitelů vyhledává zdravé potraviny a nápoje, kterým mohou důvěřovat, a chtějí znát složení těchto výrobků.

Rostlinné produkty: spotřebitelé se zaměřují na zdraví a udržitelnost a volí výrobky, které jsou lepší pro ně i pro planetu.

Snížení obsahu cukru: spotřebitelé hledají způsoby jak zůstat zdraví. Jedním z doporučení, jak dosáhnout lepšího zdraví, je snížit množství cukru ve stravě.

Zdraví střev: spotřebitelé na celém světě nepřijímají dostatek vlákniny. Vláknina pomáhá podporovat zdraví střev a spotřebitelé se zajímají o to, aby jí ve své stravě přijímali více.

Pohodlí: Spotřebitelé jsou digitálně propojení a nemají čas, takže u výrobků, které kupují, včetně potravin a nápojů, hledají snadnost a efektivitu.

Svačiny „Better-for-you“[1]: svačiny jsou důležitou součástí jídelníčku; spotřebitelé však dávají přednost svému zdraví. Svačinové výrobky typu "Better-for-you" jsou jasnou volbou, jak uspokojit zdravotní nároky spotřebitelů.

Zdroj

Obchodníci s potravinami v UK zaostávají v rozvoji elektronického obchodování

Průzkum mezi 34 největšími britskými velkoobchodníky s potravinami ukázal, že toto odvětví zaostává za ostatními odvětvími v oblasti rozvoje elektronického obchodování.

Z nového průzkumu, který provedly společnosti Mirakl a Foodservice Online ve spolupráci s Federací velkoobchodních distributorů v UK, vyplynulo, že ačkoli si všichni velcí velkoobchodníci uvědomují význam elektronického obchodování pro budoucnost svého podnikání, pouze polovina z nich vyčlenila zvláštní rozpočet na rozvoj potřebných technologií. Průzkum také zjistil, že 31 % velkoobchodníků s potravinami v současné době nemá řešeno personální zajištění elektronického obchodování v rámci celé firmy. Pouze 5,9 % respondentů uvedlo, že zaměstnávají specializovaný tým pro elektronické obchodování.

Zdroj

Zpracovali: Paul Wilkins a Tibor Angyal, Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii, e-mail: uktrade@mze.cz

[1] Svačiny „Better-for-you“ se skládají z potravin s nízkým obsahem soli, tuku a cukru, ale s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny.


Hodnocení => průměr 238
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář