- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Spotřebitelské trendy v oblasti potravin a nápojů (nejen) v UK
Společnost Tate & Lyle, přední světový dodavatel potravinářských a nápojových řešení a přísad, představila šest klíčových trendů, které dnes ovlivňují inovace spotřebitelských produktů na trhu s potravinami a nápoji.
Spotřebitelé dnes od výrobců svých oblíbených značek očekávají více a předpokládají, že budou nabízet nejen zdravější a chutnější výrobky, ale také takové, které byly vyrobeny odpovědným a udržitelným způsobem.
Transparentnost: stále více spotřebitelů vyhledává zdravé potraviny a nápoje, kterým mohou důvěřovat, a chtějí znát složení těchto výrobků.
Rostlinné produkty: spotřebitelé se zaměřují na zdraví a udržitelnost a volí výrobky, které jsou lepší pro ně i pro planetu.
Snížení obsahu cukru: spotřebitelé hledají způsoby jak zůstat zdraví. Jedním z doporučení, jak dosáhnout lepšího zdraví, je snížit množství cukru ve stravě.
Zdraví střev: spotřebitelé na celém světě nepřijímají dostatek vlákniny. Vláknina pomáhá podporovat zdraví střev a spotřebitelé se zajímají o to, aby jí ve své stravě přijímali více.
Pohodlí: Spotřebitelé jsou digitálně propojení a nemají čas, takže u výrobků, které kupují, včetně potravin a nápojů, hledají snadnost a efektivitu.
Svačiny „Better-for-you“[1]: svačiny jsou důležitou součástí jídelníčku; spotřebitelé však dávají přednost svému zdraví. Svačinové výrobky typu "Better-for-you" jsou jasnou volbou, jak uspokojit zdravotní nároky spotřebitelů.
Obchodníci s potravinami v UK zaostávají v rozvoji elektronického obchodování
Průzkum mezi 34 největšími britskými velkoobchodníky s potravinami ukázal, že toto odvětví zaostává za ostatními odvětvími v oblasti rozvoje elektronického obchodování.
Z nového průzkumu, který provedly společnosti Mirakl a Foodservice Online ve spolupráci s Federací velkoobchodních distributorů v UK, vyplynulo, že ačkoli si všichni velcí velkoobchodníci uvědomují význam elektronického obchodování pro budoucnost svého podnikání, pouze polovina z nich vyčlenila zvláštní rozpočet na rozvoj potřebných technologií. Průzkum také zjistil, že 31 % velkoobchodníků s potravinami v současné době nemá řešeno personální zajištění elektronického obchodování v rámci celé firmy. Pouze 5,9 % respondentů uvedlo, že zaměstnávají specializovaný tým pro elektronické obchodování.
Zpracovali: Paul Wilkins a Tibor Angyal, Místní zástupci ČR pro agro-potravinářství ve Velké Británii, e-mail: uktrade@mze.cz
[1] Svačiny „Better-for-you“ se skládají z potravin s nízkým obsahem soli, tuku a cukru, ale s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny.