- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Strategické cíle potravinářství do roku 2030
Je toho mnohem víc a Ministerstvo zemědělství chce podpořit rozvoj tohoto odvětví, růst jeho efektivnosti a konkurenceschopnosti na evropském i světovém trhu.
Díky tomu vzniknou předpoklady nejen pro zvýšení nabídky bezpečných, kvalitních a cenově dostupných potravin spotřebitelům ČR, ale i pro jeho efektivní vazby na domácí zemědělství včetně zajištění mimoprodukčních funkcí potravinářství v oblasti rozvoje venkova, zlepšování vztahů k životnímu prostředí a snižování energetické náročnosti potravinářské logistiky.
Strategické cíle stanovené Ministerstvem zemědělství:
- Zajištění racionální míry potravinového zabezpečení z hlediska dostatečných zpracovatelských kapacit
- Ekologicky šetrný růst efektivnosti a produktivity českého potravinářství
- Posilování významu potravinářství na domácím trhu a růst jeho exportní výkonnosti
- Zvýšení významu potravinářství v zaměstnanosti a rozvoji venkova
- Důraz na zvyšování bezpečnosti potravin a ochranu spotřebitelů
Příklady opatření k naplnění strategických cílů:
- Technologická modernizace podniků, podpora výrobkových a procesních inovací
- Zvýšení spravedlnosti v rozložení obchodních rizik mezi dodavateli a obchodem. Aktualizace zákona o významné tržní síle
- Podpora mikropodniků (zjednodušení označování výrobků, u mikropodniků dodávající produkty na místní trh)
- Rozvoj marketingu českých potravin, při zvýšení organizační i finanční spoluúčasti soukromé sféry – marketingový fond
- Podpora exportu především prostřednictvím státních institucí (typu EGAP - Exportní garanční a pojišťovací společnost apod.), pomoc při hledání trhů v třetích zemích, marketingových a propagačních podpor v zahraničí
- Zlepšení dohledu nad trhem s potravinami – zvýšení počtu kontrol a zvýšení počtu terénních pracovníků u kontrolních orgánů
- Novela zákona o potravinách
- Marketingová podpora značek kvality (Klasa, Regionální potravina)
Příklady dotační politiky:
Národní dotace:
10.E.a. – Podpora České technologické platformy pro potraviny
13. – Podpora zpracování zemědělských produktů a zvyšování konkurenceschopnosti potravinářského průmyslu
18. – Podpora činnosti potravinových bank a dalších subjektů s humanitárním zaměřením
Program rozvoje venkova 2014–2020:
M16 – Spolupráce (např.: Podpora vývoje nových produktů, postupů a technologií při zpracování produktů a jejich uvádění na trh; Horizontální a vertikální spolupráce mezi účastníky krátkých dodavatel. řetězců a místních trhů) M04 – Investice do hmotného majetku (Zpracování a uvádění na trh zemědělských produktů) Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. Program Zpracovatel (dotace části úroků z úvěru)