Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Renata Šarjaková, 31. říjen 2016
Regionální potravina letos již posedmé
Při letošním, sedmém, ročníku bylo oceněno historicky nejvíc výrobků, a to 110. Zároveň jich byl také přihlášen rekordní počet: 1 475. Soutěže v jednotlivých krajích pro letošní rok skončily, pro ten nadcházející se už připravují. Popularita značky roste, což dokládá i nový průzkum agentury STEM/MARK.
Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství na podporu malých a středních zemědělců a producentů potravin do 250 zaměstnanců v jednotlivých krajích České republiky. Státní zemědělský intervenční fond značku administruje. Projekt probíhá formou soutěží, kde se vybírají nejlepší produkty z našich regionů v devíti kategoriích. V každé z nich může za každý kraj získat ocenění pouze 9 výrobků. Vítěz získává právo zdarma užívat značku na svém výrobku po dobu čtyř let.
Výrobek přihlášený do soutěže musí být v daném kraji nejenom vyroben, ale i podíl místních surovin je stanoven nejméně na 70 %, hlavní surovina přitom musí být 100% tuzemského původu. Mají tedy pevnou vazbu k regionu, zároveň se může jednat o krajové speciality, jakýsi unikát, který se jinde nevyrábí.
Spotřebitelům značka usnadňuje orientaci mezi výrobky, je zárukou, že se jedná o kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Zákazníci jednoznačně vědí, od koho si potravinu kupují. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny nejen čerstvější a chutnější, ale zároveň i ekologičtější, protože čím blíž jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Přínosem je také podpora zaměstnanosti v daném regionu, protože prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.
Do letošní soutěže se přihlásilo celkem 444 výrobců s 1 475 výrobky. Největší zájem byl o kategorie Masné výrobky tepelně opracované včetně uzených mas a Pekařské výrobky včetně těstovin. Nejvíce přihlášených výrobků bylo v Ústeckém kraji, dále pak v Jihomoravském a Zlínském kraji. Za sedm let trvání soutěže obhájilo držení značky 21 výrobků.
V současné době mohou zákazníci nalézt značku Regionální potravina na 577 výrobcích. Více informací je na webových stránkách www.regionalnipotravina.cz, kde je zároveň ke stažení i mobilní aplikace, která seznámí zájemce se všemi oceněnými výrobky a navede zákazníka k nejbližší prodejně regionálních potravin. Oceněné výrobky lze vyhledat podle jejich názvu nebo regionu v mapě.
Výzkum znalosti značek kvality potravin v ČR
Státní zemědělský intervenční fond ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK v průběhu července 2016 provedl kvantitativní výzkum znalosti značek kvality potravin v ČR. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku české populace ve věkové kategorii 15 – 55 let, celkem u 1 043 respondentů.
Kontakt: Vladimíra Nováková, tisková mluvčí SZIF, tel.: +420 222 871 668 / +420 733 696 550, e-mail: vladimira.novakova@szif.cz
KLASA drží prvenství jako nejznámější značka kvality u nás, a to ve spontánní (49 %) i podpořené znalosti (87 %). Regionální potravina se umístila na třetím místě.
Povzbudivý je trend, že se dvě třetiny spotřebitelů díky značkám více zajímají o kvalitu potravin a o české potraviny vůbec. Jsou dokonce ochotni si za ně připlatit. Začínají upřednostňovat čerstvost a kvalitu, přičemž ženy obecně kladou důraz na první z charakteristik, muži zase více straní kvalitě ve smyslu méně chemie, umělých náhražek a konzervantů. České potraviny preferuje zhruba polovina nakupujících a je spíše toho názoru, že se za poslední roky kvalita zlepšila. Rovněž je většina zákazníků přesvědčena, že české potraviny jsou lepší než zahraniční.
Zákazníci dnes mají větší zájem o edukaci týkající se potravin, než tomu bylo v minulosti. Zároveň je ale stále hodně spotřebitelů, kteří jsou primárně orientováni na cenu. Z těchto důvodu SZIF letos v červenci spustil osvětovou kampaň AKADEMIE KVALITY na podporu kvalitních potravin. Jejím cílem je spotřebitele seznamovat s benefity kvalitních potravin a vysvětlovat jim, jak kvalitu vlastně poznají. Součástí kampaně je i právě probíhající spotřebitelská soutěž „Střihněte si naše výhry!“ Hlavním komunikačním pilířem celého projektu jsou webové stránky www.akademiekvality.cz.
Vladimíra Nováková tisková mluvčí SZIF
Regionální potravina letos již posedmé
O tom, že je sedmička magické číslo, není pochyb a soutěž Regionální potravina 2016 to tak trochu potvrzuje.
Při letošním, sedmém, ročníku bylo oceněno historicky nejvíc výrobků, a to 110. Zároveň jich byl také přihlášen rekordní počet: 1 475. Soutěže v jednotlivých krajích pro letošní rok skončily, pro ten nadcházející se už připravují. Popularita značky roste, což dokládá i nový průzkum agentury STEM/MARK.
Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství na podporu malých a středních zemědělců a producentů potravin do 250 zaměstnanců v jednotlivých krajích České republiky. Státní zemědělský intervenční fond značku administruje. Projekt probíhá formou soutěží, kde se vybírají nejlepší produkty z našich regionů v devíti kategoriích. V každé z nich může za každý kraj získat ocenění pouze 9 výrobků. Vítěz získává právo zdarma užívat značku na svém výrobku po dobu čtyř let.
Výrobek přihlášený do soutěže musí být v daném kraji nejenom vyroben, ale i podíl místních surovin je stanoven nejméně na 70 %, hlavní surovina přitom musí být 100% tuzemského původu. Mají tedy pevnou vazbu k regionu, zároveň se může jednat o krajové speciality, jakýsi unikát, který se jinde nevyrábí.
Spotřebitelům značka usnadňuje orientaci mezi výrobky, je zárukou, že se jedná o kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Zákazníci jednoznačně vědí, od koho si potravinu kupují. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny nejen čerstvější a chutnější, ale zároveň i ekologičtější, protože čím blíž jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Přínosem je také podpora zaměstnanosti v daném regionu, protože prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.
Do letošní soutěže se přihlásilo celkem 444 výrobců s 1 475 výrobky. Největší zájem byl o kategorie Masné výrobky tepelně opracované včetně uzených mas a Pekařské výrobky včetně těstovin. Nejvíce přihlášených výrobků bylo v Ústeckém kraji, dále pak v Jihomoravském a Zlínském kraji. Za sedm let trvání soutěže obhájilo držení značky 21 výrobků.
V současné době mohou zákazníci nalézt značku Regionální potravina na 577 výrobcích. Více informací je na webových stránkách www.regionalnipotravina.cz, kde je zároveň ke stažení i mobilní aplikace, která seznámí zájemce se všemi oceněnými výrobky a navede zákazníka k nejbližší prodejně regionálních potravin. Oceněné výrobky lze vyhledat podle jejich názvu nebo regionu v mapě.
Výzkum znalosti značek kvality potravin v ČR
Státní zemědělský intervenční fond ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK v průběhu července 2016 provedl kvantitativní výzkum znalosti značek kvality potravin v ČR. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku české populace ve věkové kategorii 15 – 55 let, celkem u 1 043 respondentů.
Kontakt: Vladimíra Nováková, tisková mluvčí SZIF, tel.: +420 222 871 668 / +420 733 696 550, e-mail: vladimira.novakova@szif.cz
KLASA drží prvenství jako nejznámější značka kvality u nás, a to ve spontánní (49 %) i podpořené znalosti (87 %). Regionální potravina se umístila na třetím místě.
Povzbudivý je trend, že se dvě třetiny spotřebitelů díky značkám více zajímají o kvalitu potravin a o české potraviny vůbec. Jsou dokonce ochotni si za ně připlatit. Začínají upřednostňovat čerstvost a kvalitu, přičemž ženy obecně kladou důraz na první z charakteristik, muži zase více straní kvalitě ve smyslu méně chemie, umělých náhražek a konzervantů. České potraviny preferuje zhruba polovina nakupujících a je spíše toho názoru, že se za poslední roky kvalita zlepšila. Rovněž je většina zákazníků přesvědčena, že české potraviny jsou lepší než zahraniční.
Zákazníci dnes mají větší zájem o edukaci týkající se potravin, než tomu bylo v minulosti. Zároveň je ale stále hodně spotřebitelů, kteří jsou primárně orientováni na cenu. Z těchto důvodu SZIF letos v červenci spustil osvětovou kampaň AKADEMIE KVALITY na podporu kvalitních potravin. Jejím cílem je spotřebitele seznamovat s benefity kvalitních potravin a vysvětlovat jim, jak kvalitu vlastně poznají. Součástí kampaně je i právě probíhající spotřebitelská soutěž „Střihněte si naše výhry!“ Hlavním komunikačním pilířem celého projektu jsou webové stránky www.akademiekvality.cz.
Vladimíra Nováková tisková mluvčí SZIF