Renata Šarjaková, 18. duben 2016
Týden s kaprem seznámí se sladkovodními rybami a nabídne recepty na jejich úpravu
S rozšířenou nabídkou sladkovodních ryb a s recepty na kapra na mnoho způsobů se mohou v nadcházejících dnech setkat zákazníci obchodů Penny Market, Globus a Makro.

 Akce bude součástí projektu Ministerstva zemědělství nazvaného Týden s kaprem, který se uskuteční 18. až 24. dubna. Zároveň bude spuštěna webová a facebooková stránka Ryba na talíř a s nimi i stejnojmenná kampaň.

Týden s kaprem se zaměří především na tento druh, který tvoří 90 % veškeré produkce českých ryb. Ryba na talíř představí zejména rybí kuchyni, a to například na farmářských trzích, rybářských slavnostech, výlovech rybníků a akcích Poznej svého farmáře. Kuchaři na nich budou v mobilním stánku upravovat sladkovodní ryby, ukážou způsoby jejich zpracování a nabídnou i ochutnávky.

Na přelomu listopadu a prosince akce vyvrcholí několika velkými samostatnými slavnostmi. Tyto Rybářské slavnosti se uskuteční v různých krajích České republiky. Návštěvníci se mohou těšit na různé soutěže a bohatý doprovodný program.

Nejvíce kaprů, 85 %, se prodá v období kolem Vánoc, přibližně 7 % ve velikonočním čase a zbylých zhruba 8 % v průběhu roku, především v létě na grilování. Pro domácí trh je určeno 60 % kaprů, zbytek jde na export (zdroj: Rybářské sdružení České republiky).

 

Tiskové oddělení Ministerstva zemědělství


zdroj: Ministerstvo zemědělství ČR »


Hodnocení => průměr 091
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář