- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Výzkum: český spotřebitel žádá stejně kvalitní potraviny jako evropský
Dle některých projektů zveřejněných v posledním období se složení potravin určených pro český trh liší od složení potravin určených pro staré členské státy EU a to na úkor českého spotřebitele. Jde zejména o použití méně hodnotných složek potravin určených pro český trh. Výrobci obvykle uvádějí, že důvodem pro odlišné složení jsou odlišné požadavky a očekávání spotřebitelů na jednotlivých národních trzích, zejména v oblasti chutě potraviny.
Výsledek výzkumu jasně ukázal, že tuzemský spotřebitel se s tímto vysvětlením neztotožňuje. Plných 88% spotřebitelů uvedlo, že se jich praxe odlišného složení potravin pro český trh dotýká a že jim vadí, přičemž 36% spotřebitelů uvádí, že tento postup považuje za „nehoráznou manipulaci“. Pouhá 4% respondentů řekla, že jim postup výrobců nevadí.
Celkem 77% spotřebitelů ve výzkumu uvedlo, že nesouhlasí s argumentem výrobců o odlišných preferencích a chutích spotřebitelů v jednotlivých státech. Nadpoloviční většina - 54% - přitom uvedla, že „vůbec nesouhlasí“. Zcela souhlasila jen 3% respondentů.
Za skutečný důvod pro jiné složení potravin označilo 51% spotřebitelů snahu firem ušetřit na českém trhu na dražších surovinách, a proto jich používají méně, 38% respondentů důvod spatřuje v tom, že firmy pracují s upřednostňováním nízké ceny před kvalitou tuzemskými spotřebiteli.
Výzkum byl zpracován na vzorku 1019 respondentů dle kvótního výběru na základě dat ČSÚ.
Zpracoval: Mgr. Pavel Kopřiva - tiskový mluvčí, tel.: +420 542 426 633