Přední světový veletrh biopotravin BIOFACH a mezinárodní odborný veletrh přírodní kosmetiky VIVANESS s potěšitelným nárůstem návštěvníků o více než 5 % opět potvrzují: To je místo, kde se potkává biosvět! 2 344 vystavovatelů (+ 3,6 %) – z toho 203 na veletrhu VIVANESS – se prezentovalo nákupčím z potravinářského a kosmetického sektoru na celkové čisté výstavní ploše 44 623 m2 (+ 5,1 %).
Trendy veletrhu v roce 2015: potraviny bez vajec, lepku a laktózy, takzvané free from produkty a veganské bioprodukty. Také branže měla velký důvod k radosti: V roce 2014 utratily například německé domácnosti za biopotraviny a nápoje o 4,8 % více než v loňském roce.
Různorodost bioproduktů je zážitek: veganská výživa a free from ve středu zájmu
Kromě mnoha dalších zajímavostí budily na letošním veletrhu BIOFACH zvláště velkou pozornost dva potravinové trendy: veganská výživa a free from. Potraviny bez vajec, lepku a laktózy, takzvané free from produkty, hrají v obchodě stále větší roli. Jak velký význam se klade v biobranži na sortiment, prozkoumal veletrh BIOFACH 2015 ve zvlášť zadané studii i v oblasti samostatné kategorie na stánku novinek vůdčího světového veletrhu.
Opravdovým návštěvnickým magnetem byl také zážitkový svět VEGAN, speciální přehlídka, která se věnovala veganskému způsobu stravování a byla organizována společně s Vegetariánským spolkem (VEBU). Na veletrhu BIOFACH mělo celkem 726 výrobců v nabídce veganské produkty, podstatně více než v loňském roce (2014: 542).