Renata Šarjaková, 4. prosinec 2014
Veřejná zakázka na komunikační podporu značky KLASA byla zrušena

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) zrušil výběrové řízení na uzavření rámcové smlouvy na poskytování služeb v oblasti marketingové, mediální a PR kampaně směřující ke komunikační podpoře značky KLASA pro rok 2014, neboť účel smlouvy, tj. zajištění komunikační kampaně značky v letošním roce, již nelze nyní naplnit.

Veřejná zakázka v předpokládané hodnotě 158 milionů korun byla uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek 28. srpna 2013. Pro posouzení kvalifikace a hodnocení nabídek SZIF jako zadavatel ustanovil hodnotící komisi, která 7. ledna 2014 rozhodla, že nejvhodnější nabídku předložil uchazeč McCANN - ERICKSON PRAGUE, spol. s r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY. Proti tomuto rozhodnutí se odvolal další z uchazečů, společnost Comunica, a.s., který podal návrh na vydání předběžného opatření a na přezkoumání úkonů zadavatele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS). Rozhodnutím ÚHOS byly zrušeny úkony zadavatele spojené s posouzením nabídky McCANN – ERICKSON PRAGUE, spol. s r.o. a současně byly zrušeny všechny následující úkony učiněné zadavatelem v zadávacím řízení. Došlo k vyřazení nabídky této společnosti z výběrového řízení, které se tak vrátilo do fáze posouzení nabídek.

Dne 19. srpna 2014 jmenoval SZIF novou hodnotící komisi, která jménem zadavatele vyzvala uchazeče Digitalcom, a.s. (dříve Comunica, a.s.), jehož nabídka byla vyhodnocena po vyloučení prvního uchazeče McCANN – ERICKSON PRAGUE, spol. s r.o. jako nejvhodnější, k předložení dokumentů prokazujících splnění kvalifikace. Důvodem byla skutečnost, že v průběhu zadávacího řízení došlo ke změně společnosti Comunica, a.s. na Digitalcom, a.s. a v obchodním rejstříku bylo oznámeno, že společnost prodala části závodu zabývající se nákupem médií, reklamní činností a public relations.

Vzhledem k časovým prodlevám celého výběrového řízení a obdržení odpovědi od společnosti Digitalcom až 11. listopadu 2014 došla zadavatelem jmenovaná hodnotící komise k závěru, že přistupovat nyní k hodnocení již není smysluplné, neboť i v případě nejzazšího možného uzavření smlouvy v polovině prosince 2014 nelze komunikační podporu v roce 2014 realizovat, a doporučila zadavateli výběrové řízení zrušit. S ohledem na tyto skutečnosti SZIF dospěl na základě návrhu hodnotící komise k závěru, že pokračovat v posuzování a hodnocení nabídek by bylo neefektivní a neúčelné a výběrové řízení 26. listopadu 2014 zrušil.

Vzhledem k uvedeným okolnostem byly na podporu značky KLASA v letošním roce realizovány pouze propagační aktivity formou zakázek malého rozsahu, např. roadshow s výrobci, ochutnávky oceněných produktů, a prezentace značky KLASA na tuzemských a zahraničních výstavách, veletrzích a podobných akcích.

Vladimíra Nováková
tisková mluvčí SZIF

Národní značku kvality KLASA uděluje mimořádně kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Administraci značky provádí Státní zemědělský intervenční fond. Logo KLASA slouží spotřebitelům k lepší orientaci na trhu při rozeznání výjimečně kvalitních produktů v porovnání s běžně dostupnými potravinami. V současnosti mohou spotřebitelé nalézt značku KLASA na obalech celkem 1 147 produktů od 226 českých a moravských výrobců.

zdroj: Státní zemědělský intervenční fond »


Hodnocení => průměr 095
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář