Renata Šarjaková, 27. červen 2006
Kavárenská kultura zvyšuje prodej mléka
Zvýšení spotřeby mléka v Austrálii se spojuje se zvýšením spotřeby kávy a cereálních snídaní. Rychlejší nárůst spotřeby byl pozorován u ochucených mlék.

            Australská kavárenská kultura pití kávy  pomohla nárůstu spotřeby mléka ve dvou po sobě následujících letech. Po téměř deseti letech poklesu spotřeby mléka, zvýšili Australané v posledním finančním roce spotřebu mléka na 100 l na osobu a rok. Celková spotřeba mléka ve finančním roce 2004/05 byla o 2 mld. litrů vyšší, tj.  o 1,5 %. Obnovení nárůstu trhu s tekutým mlékem je spojeno s mnoha faktory, v neposlední řadě se zvýšením počtu kaváren a s vyšší spotřebou snídaňových cereálií. Průzkum prokázal v letech 2001 až  2004 100% nárůst prodejců kávy jako nápoje. V minulém roce bylo v restauračních zařízeních podáno přes 1,6 mld.  porcí kávy, většina z nich byla káva (latté) a kapučino. Téměř 30 % celkové spotřeby se nyní přisuzuje novému „funkčnímu“ mléku, tj. mléku s přídavkem nutrientů, vitaminů a minerálních látek. Jinde je spotřeba mléka podpořena nárůstem spotřeby hotových cereálních snídaní a mlékárny soustřeďují svoje mlékárenské úsilí na rozšíření trhu ochucených mlék. Spotřeba trvanlivého mléka se zvýšila o 1 %, zatímco ochucená mléka zvýšila svůj prodej o 4 %.

 

 

Cafe culture boost milk sales. Food Australia 2005, č. 12, s. 12, s. 518                          Zdroj info ÚZPI

 


Hodnocení => průměr 059
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář