- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Pojízdná prodejna představila regionální pochoutky po celé republice
Od začátku prázdnin navštívila 32 koutů Čech i Moravy a najela téměř 6 tisíc kilometrů. Její misí bylo představit oceněné výrobky ve všech 13 regionech a vysvětlit zákazníkům napřímo, v čem jsou produkty se značkou Regionální potravina lepší. Celkově se jí podařilo oslovit přes 80 tisíc zákazníků.
Ti si mohli u pultu prodejny vybrat z nabídky 82 výrobků od 48 producentů. Mnohé kolemjdoucí mohla přesvědčit k nákupu vybraná chuť oceněných výrobků – celkem prodejna nabídla přes 11 tisíc ochutnávkových porcí. A jaké produkty měly u zákazníků největší úspěch? „Největší zájem byl tradičně o sýry a uzeniny. V počtu prodaných kusů zvítězily sýry od Miltry – Královský archivní sýr a Polooštěpek, na třetím pomyslném žebříčku se umístil Dezertní sýr z Olešnice,“ říká vedoucí oddělení podpory značek Klasa a Regionální potravina Kateřina Ratajová. Z uzenin a masných výrobků se dobře prodávala Pašerácká klobása od firmy Carnex a Bítešská hrubá paštika od Uzenin a lahůdek Sláma.
Prodejna navštívila nejčastěji místa spjatá s regionální gastronomií – farmářské trhy, jarmarky a slavnosti, nechyběla ani na místních slavnostech, většinou spojených s vyhlášením letošních vítězů značky. Personál prodejny provedl mezi zákazníky a kolemjdoucími dotazníkové šetření na vzorku téměř tisíce dotázaných. Většina dotázaných značku znala a spojuje si ji s kvalitními výrobky z regionů, uvítali by však širší nabídku oceněných výrobků v běžných obchodech.