Odkazy
- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
Aktuality
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
agronavigator.cz , 7. červenec 2013
Holanďané mají v oblibě „trvale udržitelné“ potraviny
Holanďané mají v oblibě „trvale udržitelné“ potraviny
Podíl trvale udržitelných potravin na celkových tržbách za potraviny činil v Nizozemsku v roce 2012 podle výsledků aktuální studie LEI 5,4 %.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(ÚZEI, Agronavigator.cz) – Atributy jako ekologické, p
řátelské ke zvířatům a společensky přijatelné hrají podle jedné aktuální studie Institutu agrární ekonomie (LEI) se sídlem ve Wageningenu u nizozemských spotřebitelů při rozhodování o tom, jaké potraviny při nákupu zvolit, stále významnější roli. Z výsledků studie vyplynulo, že se výdaje za nákup „trvale udržitelných“ potravin nizozemských spotřebitelů v průběhu loňského roku zvýšily v meziročním srovnání o více než jednu čtvrtinu na celkových 2,2 mld. €, zatímco celkové tržby za potraviny vzrostly o pouhých 0,8 % na 40,7 mld. €. To znamená, že podíl trvale13
udržitelných potravin na celkových tržbách za potraviny v roce 2012 podle LEI
činil 5,4 %, zatímco v roce 2011 to bylo pouze 4,4 %.K nejvýznamn
ějšímu nárůstu odbytu došlo u komodity vepřové maso produkované ohleduplně ke zvířatům ztržňované pod specializovanou značkou „Beter Leven (Lepší život)". Příjmy z prodeje masa této značky stouply o 146,6 mil. €, tj. o 48 % na 458 mil. €. Druhý největší absolutní nárůst podle wageningských vědců zaznamenal odbyt ekologického zboží a to o 117 mil. €. Tento tržní segment tak s výnosy ve výši 934,3 mil. € zaujal ve skupině trvale udržitelných potravin nejvýznamnější pozici před masem značky „Beter Leven“. (AgE)Holland: „Nachhaltige“ Lebensmittel sind beliebt
Autor : Ing. Dana Nehasilová