František Mariánek, 14. srpen 2012
Ministerstvo zemědělství a zástupci obchodníků chtějí posílit vztah spotřebitelů k potravinám z jejich regionu
Zákazníci, kteří dávají přednost potravinám vyrobeným ve svém kraji, budou mít v obchodech snazší orientaci.

 

 Obchodníci je totiž budou prodávat na jednom místě a označí je srozumitelným nápisem. Napomohla tomu společná iniciativa ministra zemědělství Petra Bendla a vedení Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR). Záměrem obou stran je zvýšit prodej tuzemských potravin vyrobených v konkrétním kraji, a to v prodejnách působících na území téhož regionu.

Výrobky spjaté s příslušným územím pozná spotřebitel podle nápisu „Z našeho kraje“, který bude viditelně umístěn v prostorách obchodu. Na rozdíl od podpory značek potravinářských výrobků a výrobců si tato iniciativa klade za cíl identifikovat potraviny místem jejich vzniku a příslušností k jednotlivým regionům.

A vedle toho i jejich možným kulinářským využitím jak pro domácnosti spotřebitelů, tak v lokálních gastronomických zařízeních.

 

 

„Pro spotřebitele je určitě důležité, a také to řada z nich vyžaduje, aby měli informace o tom, že nakupují potraviny z místní produkce, od konkrétních výrobců, které často dokonce i osobně znají. Ministerstvo se proto snaží působit na obchodníky, aby byly takové potraviny standardní součástí jejich nabídky,“ uvedl ministr zemědělství Petr Bendl.

 

Označování potravin z příslušného kraje bude dobrovolné, záleží na obchodníkovi, jestli této možnosti využije. Podle prezidenta SOCR Zdeňka Juračky je rozšiřování nabídky místních produktů i v zájmu obchodníků. Mnozí z nich proto dodavatele ze svého okolí sami vyhledávají a jejich výrobky v prostorách svých prodejen také označují. „Jsme připraveni usnadnit menším výrobcům podmínky vstupu do všech typů prodejních míst,“ slíbil Zdeněk Juračka.

 

Předmětem podpory prodeje místních potravin by měly být veškeré potravinářské produkty vyráběné na území příslušného kraje, bez ohledu na ocenění v soutěžích Regionální potravina, Klasa, Biopotravina roku nebo v soutěžích organizovaných v rámci krajů. Výrobek by ale neměl být prodáván mimo území kraje,

ve kterém se vyrábí.

 

Společná iniciativa Ministerstva zemědělství a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR by měla také napomoci rozvoji turismu, protože její součástí je i propagace regionálních kulinářských specialit,

které dotvářejí identitu jednotlivých regionů a posilují a rozvíjejí místní historické tradice.

Zdroj: MZe ČR, www.eagri.cz


Hodnocení => průměr 091
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář