František Mariánek, 17. září 2010
Regionální potraviny jsou v centru zájmu

Tisková zpráva – Fórum „Regionální potravina Znojmo 2010“ reaguje na rostoucí zájem veřejnosti o nákup lokálních specialit. Ministr Fuksa uvítal aktivitu regionálních výrobců a především širokou nabídku jejich výrobků. Zároveň zdůraznil přednosti regionálních potravin a vyzdvihl stoupající zájem široké veřejnosti o tyto potraviny. Podporu regionálních potravin razí už od svého jmenování.

16.9.2010

Ministerstvo zemědělství stálo u zrodu podpůrné propagační kampaně, která má seznámit spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky.  Právě nově vytvořená značka „Regionální potravina“, kterou budou moci lokální výrobci a prodejci umísťovat na své výrobky, je vlajkovou lodí této kampaně. „Přednosti regionálních potravin jsou zřejmé. Spotřebitelům nabízejí opravdu kvalitní a chutné tradiční speciality, které rozšiřují uniformní nabídku supermarketů. Díky krátkým distribučním cestám se tyto potraviny dostanou ke spotřebiteli skutečně čerstvé a navíc zkrácený transport nezatěžuje životní prostředí,“ vypočítává přednosti regionálních potravin ministr Fuksa. „Velkým plus je podpora zaměstnanosti v daném regionu. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.“

Česká republika se tímto krokem připojuje k řadě vyspělých států, které podobné podpůrné programy již delší dobu úspěšně využívají. „Výrobky od místních firem a podle rodinných receptur mají podle mého názoru, vždy blíže k lidem v daném regionu, navíc o producentech potravin ze svého okolí máme zpravidla více informací než o výrobcích, které jsou dováženy z větších vzdáleností,“ dodal ministr Fuksa.  

Ministr se rovněž zmínil o výstavní expozici „Ochutnejte to nejlepší z Čech a Moravy“ na Zemi živitelce, kde mimo jiné proběhl průzkum povědomí o regionálních potravinách mezi veřejností. „Návštěvnost pavilonu s regionálními potravinami byla úctyhodná, pohybovala se kolem deseti tisíc lidí. Naprostá většina návštěvníků také potvrdila, že se při výběru potravin orientuje podle značek kvality a preferuje místní výrobce. A významné především je, že vznik nové značky „Regionální potravina“ vítá 87 procent všech dotázaných,“ zdůraznil ministr zemědělství. „Zda bude zájem spotřebitelů o potraviny domácí produkce stoupat i nadále, záleží jen na každém z nás, na každém zákazníkovi, který si dokáže najít cestu k regionálním potravinám. Věřím, že ke kvalitní regionální potravině si nepochybně cestu najdete, tak jako  jsem  ji našel já,“ vyzval ministr Fuksa širokou veřejnost.

Tereza M. Dvořáčková
tisková mluvčí MZe


Hodnocení => průměr 054
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář