Říká se, že kvalita se prosadí sama, ale mnohdy je to běh na dlouhou trať, zejména v dnešní době, kdy se snižuje kupní síla obyvatelstva. To je jeden z důvodů, proč Ministerstvo zemědělství nastartovalo nový projekt, který má podpořit spotřebu regionálních potravin a u veřejnosti je zviditelnit. Právě v regionálních producentech je velký potenciál, zejména co se týká kvality. Cílem informační kampaně je zvýšit zájem lidí o to, co se vyrábí v jejich okolí a povzbudit je v preferencích regionálních potravin a posílit jejich hrdost na svůj kraj. Mělo by být samozřejmostí nakupovat místní potravinářské produkty.
Co chce kampaň lidem říci? Vyhledávejte regionální potraviny, a to z mnoha důvodů. Znáte lokalitu, odkud potraviny pochází, potkáváte lidi, kteří je vyrábí, máte možnost dohlédnout na kvalitu. Dalším aspektem je i udržení pracovních míst v procesu produkce potravin.
Aby se kupující lépe orientovali, je vytvořena značka „regionální potravina“, jež je značkou původu, kterou budou moci výrobci a prodejci umisťovat na regionální výrobky.