Renata Šarjaková, 18. duben 2008
Traktory se dvěma nádržemi
Při spalování řepkového oleje traktorovými motory se používá systém dvou nádrží. V jedné, větší, je řepkový olej a ve druhé, menší, je standardní nafta. Princip činnosti.
 
Při spalování řepkového oleje traktorovými motory se používá systém dvou nádrží. V jedné, větší, je řepkový olej a ve druhé, menší, je standardní nafta. U traktoru Deutz Natural Power je tento poměr 90 : 10. Při spouštění motoru protéká nafta z nádrže přes solenoidem aktivovaným ventilem. Protože se nafta používá ke spuštění studeného motoru, tento ventil umožňuje její průtok přes filtr do čerpadla, pak přes hlavní palivový filtr do vstřikovací soustavy common rail. Současně chladící médium, které cirkuluje, se v motoru ohřívá a ve výměníku předává teplo řepkovému oleji a zahřívá jej. Když senzory ohlásí, že je motor a olej dostatečné teplý a viskozita oleje snížena na přijatelnou hladinu, solenoidní ventil automaticky uzavře přívod nafty a druhý ventil otevře přívod rostlinného oleje, který motor potom spaluje. Jestliže motor delší dobu běží naprázdno a teplota oleje se dostává pod svůj limit, systém automaticky přepne opět provoz na naftu. Deutz tvrdí, že traktor nevykazuje žádné ztráty výkonu a nabízí dvouletou garanci na tento automaticky pracující systém.
Obr. Rozvod paliv 
 
Zdroj: Ing. Milan Šťastný 
 

Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 171
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář