Renata Šarjaková, 1. duben 2008
Hned dvě prezentace v jednom týdnu
Osvědčené krmné vozy Sgariboldi a inovované traktory Massey Ferguson tvořily hlavní část expozice, kterou bylo možné vidět na Dni Magrixu.

 

 

Uskutečnil se 11. března na místě provozovny firmy v Dubenci u Dvora Králové. Dny otevřených dveří firma Magrix, s. r. o., uspořádala po čtyřech letech, a to hned na dvou místech. Ti, co nemohli dorazit do Dubence, měli šanci spatřit podobnou prezentaci strojů o dva dny později v Rosicích u Chrasti, kde má firma servisní středisko.

Společnost Magrix, s. r. o., ve dnech otevřených dveří představila především to, co je pro ni stěžejní, tedy krmné vozy Sgariboldi a traktory Massey Ferguson. Vedle nich ale zastupuje i jiné značky, prodává například techniku pícní a na zpracování půdy Kuhn, mulčovače a příkopové vyžínače McConnel, rosiče a postřikovače Berthoud a postřikovače českého výrobce AKP, rozmetadla Bogballe a další. Na Dni firmy Magrix v Dubenci vedle hlavních značek byly vystaveny například i kloubový nakladač Schäffer 2026 S a žací lišta Kuhn GMD 800 GII.

Spolupráce při inovaci S italským výrobcem krmných vozů – firmou Sgariboldi, spolupracuje Magrix, s. r. o., již několik let a má tak ve svojí nabídce některé z jejích modelů. Ze skupiny Monofeederů se na našem trhu uplatňují zejména modely sedmi, deseti a čtrnácti kubíkové, a to jak s frézou, tak bez ní. Ze sortimentu samojízdných krmných vozů se do České republiky prozatím dovezly modely MAV 2210 s kapacitou deset kubíků a také o něco větší MAV 2214 s kapacitou čtrnáct kubíků, který má být vystaven na letošním Techagru. Z Monocombi 3000 série je u nás model 3017, jež byl k vidění na Dni otevřených dveří v Dubenci. „Krmné vozy Sgariboldi jsou jedinečné díky horizontálnímu systému míchání TwinFlow, který si firma nechala patentovat již v průběhu devadesátých let. Systém je založen na součinnosti jednoduchého šneku se dvěma protiběžnými spirálami a pohybujícího se deflektoru. Jeho předností je to, že struktura krmiva zůstává i při míchání zachována, tím se zlepšuje nutriční hodnota i stravitelnost živin,“ vysvětlil jednatel společnosti Magrix, s. r. o., Lubomír Seifrt. Společnost dané modely dováží na objednávku zákazníka, ale pro potřeby prezentace zájemcům má vždy některý z modelů tažených vozů neustále v provozovně firmy.
Jak řekl druhý z jednatelů Ing. Zdeněk Kotík, společnost Magrix, s. r. o. zachovává s firmou Sgariboldi velmi úzký vztah, který vyústil ve vzájemnou spolupráci při inovaci stávajících modelů. „Na základě požadavků našich zemědělců, kteří reflektují zkušenosti z praxe, podáváme firmě návrhy změn či úprav, které by měly přispět k lepšímu efektu. Mnohé z nich již byly při inovacích použity,“ sdělil. Jako příklad může sloužit zesílení uchycení frézy, zajištění frézy během transportu na komunikacích, změna umístění brzdových válců nebo odlišné uchycení a geometrie nožů.

Šetrné míchání V provozovně firmy v Dubenci u Dvora Králové si mohli návštěvníci ze sortimentu krmných vozů Sgariboldi prohlédnout desetikubíkový Monofeeder 10DF, v Rosicích pak i Monofeeder 7DF o objemu sedm metrů krychlových. Tyto modely patří mezi vůbec nejprodávanější .Oba jsou vybaveny i nakládacím systémem. Nakládací rameno zvládne naložit jakékoli produkty, včetně siláže, senáže a celých balíků. Vystavený vůz Monofeeder 10 DF s kapacitou deset kubíků má šířku přes kola pouze 1,85 metrů a Monofeeder 7 DF pouze 1,7 metrů. Tím je zajištěn snadný přístup do stájových prostor a pohyb v nich. Jednoduchá konstrukce a vyloučení opotřebitelných dílů, jakou jsou ozubení a řetězy, zajišťuje stroji vysokou životnost. Mísicí systém podle výrobce zaručuje výrobu homogenní směsi, která je čerstvá a rozsekaná na správnou velikost, při níž je zachována nutriční hodnota všech ingrediencí. „Z provozních zkušeností od zákazníků víme, že lze přidávat zelené krmení, které je velmi dobře zapracováno do krmné směsi a nedochází k jeho poškození,“ upřesnil Seifrt.
Pro vyšší výkony je určen samojízdný krmný vůz Monocombi 3017, jehož kapacita činí až 17 kubíků. Díky kompaktním rozměrům (délce 8,8 m, šířce 2,4 m, a výšce 2,9 m) má velmi dobrou manévrovatelnost a řídí se lehce i v úzkých uličkách. Je vysoce produktivní, a proto se hodí zejména na farmy, kde je třeba denně zajistit velký počet krmných dávek. Základním stavebním kamenem systému je nakládací buben, který je výkonný a přitom šetrný k nakládané hmotě. Zvládne naložit travní senáž i kukuřičnou siláž a také balíky. Stroj je vybaven naftovým motorem o výkonu 170 koní a dvěma rychlostními stupni s maximální rychlosti pohybu dvacet kilometrů za hodinu. Na přání zákazníka je možnost objednat rychlost 30 km.

Traktory v novém kabátě Podstatnou část expozice firmy v Dubenci ovládly traktory Massey Ferguson inovovaných řad 5400, 6400, 7400 a 8400. Není tajemstvím, že výrobce traktorů MF během několika posledních let investoval značné prostředky do kompletní inovace všech řad traktorů od těch výkonnostně nejnižších až po ty nejsilnější. Díky tomu jsou nyní jeho traktory velmi snadno ovladatelné, luxusní a navíc s dobrou ekonomikou provozu. Všechny modely mají motory s normou Tier III. V nižších řadách traktorů (5400, 6400, 7400 ) si zákazníci mohou vybrat ze tří typů převodovek: Dyna 4, Dyna 6, Dyna VT (ani u jednoho se při řazení nepoužívá spojka). U traktorů řady 7400 a 8400 se používá pouze plynulá převodovka Dyna VT, která se s velkým úspěchem vyrábí pod jiným označením již od roku 1996. Kromě standardního vybavení mají zákazníci možnost zvolit si z široké nabídky přídatných vybavení a vytvořit si tak stroj odpovídající individuálním potřebám.
Mezi vystavenými modely nechyběl ani nejsilnější MF 8480, který se pyšní výkonem 315 koní. Model je vybaven převodovkou Dyna-VT, jež představuje kombinaci osvědčených technologií, které umožňují plynulou a přitom úspornou regulaci rychlosti a otáček. Převodový systém nabízí dvě plynule měnitelná rychlostní rozpětí, a sice od nuly až po 28 kilometrů za hodinu pro práci na poli, a až 50 km za hodinu pro jízdu na silnici.Obsluha si k práci může vybrat ze tří operačních režimů – výkonového (vyznačuje se automatickým převodem s maximální rychlostí o maximálních otáčkách motoru), úsporného (nižší otáčky při méně náročných operacích) a PTO režimu(vhodný pro balíkování či sklizen píce, kdy maximalizuje produktivitu udržováním otáček motoru a vývodové hřídeli na neměnné úrovni). Traktory těchto vyšších řad jsou vybaveny výkonnými motory typu SISU Diesel, jejichž elektronické řízené nepřetržitě přizpůsobuje množství a rychlost vstřikování paliva v závislosti na rychlosti otáček a zatížení traktoru. Výsledkem je snížení emisí a mnohem úspornější chod.

Rotační mláticí ústrojí je za dveřmi Sklízecí mlátičky nemohou v expozici zemědělské techniky chybět. V Dubenci tuto kategorii strojů reprezentovala druhá nejvýkonnější sklízecí mlátička, kterou firma Massey Ferguson vyrábí, tedy osmivytřásadlový model MF Cerea 7274 s výkonem motoru 340 koní. Žací vál je široký 7,70 metru a do zásobníku zrna se vejde až 9500 litrů. Vysokovýkonný drtič s osmi řadami ozubených nožů a vysokými otáčkami dokonale rozmělní slámu, což mohou ocenit zejména podniky uplatňující minimalizační technologie zpracováním půdy. Za mnohostrannost využití a velkou výkonnost stroj vděčí technologii PowerFlow. Při práci s plodinami, jako jsou řepka, hrách, boby, žito nebo traviny, je podle výrobce její výkon o padesát procent vyšší než u běžných žacích válů. Pásy systému PowerFlow jsou zpevněny skelným vláknem a odřezanou hmotu plynule dopravují k podávacímu šneku. Doprava je tak rychlejší a plynulá bez „zastávek“. Mláticí ústrojí Cerea vybavené speciálním košem, těžkým mláticím bubnem a sériově dodávaným rotačním separátorem zrna umožňuje za všech podmínek zcela šetrný výmlat. Stroj je přitom schopen sklízet až sto tun produktu za hodinu. Jeho předností je také krátká doba přestavby pro sklizeň řepky, musí být namontován pouze levý nebo pravý aktivní dělič. Snadné a přesné ovládání obsluze umožňuje multifunkční páka integrovaná v loketní opěrce. Součástí kabiny je i dotekový monitor Datavision II, zajištující vynikající kontrolu a plynulý provoz.
Již tento rok by měl být sortiment sklízecích mlátiček MF u nás obohacen o nové modely. Jak podotkl Seifrt, na trhu je nyní poptávka i po mlátičkách s rotačním separačním ústrojím, které se například ve Spojených státech používají již řadu let. Dobrá zpráva je, že se nový model MF 9895 s devítimetrovou žací lištou, který předčí výkonem běžně provozované rotační kombajny v ČR , bude dovážet již v letošním roce. Před tím jej zemědělská veřejnost může spatřit letos v dubnu na Techagru. „Potenciální zájemce bychom proto rádi pozvali na náš stánek do pavilonu B a našim stávajícím zákazníkům děkujeme za spolupráci,“ vzkazuje Ing. Kotík.

Zdroj: Lenka Tatarčíková


Hodnocení => průměr 134
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář