Renata Šarjaková, 8. listopad 2005
Výhody pásových vozidel
Dvě řady pásových damprů z Japonska, modely firmy Yamaguchi a Morooka.

Je poctivé říci, že pásové stroje velkých rozměrů jsou kupovány jako prostředky redukující nadměrné utlačování půdy. A za jistých okolností, kdy nepříznivé podmínky znesnadňují přístup na pracovní místo, jsou dokonce nutností. Toho využila firma Cautrac z Colchesteru a začala dovážet dvě řady pásových damprů z Japonska.

Stroje Yamaguchi mají kapacitu od 500 kg (s benzinovým pohonem) až do 1600 kg (s naftovým pohonem). Všechny typy jsou vybaveny nůžkovým zvedacím a vyklápěcím mechaniz-mem. Větší stroje dodává další japonský výrobce Morooka. Jsou zařazeny do výkonové řady od 35 do 331 kW s kapacitami od 3 do 17 tun.

O nejmenší model MST300VD je mezi farmáři největší zájem. Je opatřen korbou o nosnosti 3 tuny. Plně naložený působí tlakem na půdu menším než 21 kPa, tj. 15x menší tlak, než vytváří na půdu kolový dampr. Cena tohoto stroje s motorem Kubota o výkonu 34 kW je 23 500 GBP. Za 4200 GBP firma Yamaguchi dodává model WB05, který projede standardními dveřmi. Má charakter vysokozdvižného vozíku. Jeho nůžkový zvedací mechanizmus dokáže zvednout a vyklopit obsah korby do traktorového přívěsu.                                         Zdroj info ÚZPI


Hodnocení => průměr 110
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář