Renata Šarjaková, 14. únor 2008
Novinky traktorů McCormick
Technická data a popis změn u nově uváděných traktorů řady XTX firmy McCormick.
 
Výrobce McCormick přichází na trh s novými modely traktorů, které tuto řadu rozšiřují ze tří na pět modelů. Jsou to modely XTX165 a XTX145. Jejich charakteristickou vlastností je dynamický vzhled, stylové provedení charakteristické pro traktory McCormick a šestiválcové motory se zálohou výkonu pro dopravu a práce s vývodovým hřídelem.
Model XTX165 má osmistupňovou převodovku s nedostižnou regulací rychlosti. Do výroby byl zařazen na podzim loňského roku a poprvé představen na výstavě Agritechnica 2007 společně s modelem XTX145. Tyto modely nahrazují dosud vyráběné MTX. Mají vyšší výkon, víc nabídek, vyšší produktivitu a lepší ovládání. Oba modely jsou poháněny šestiválcovými motory BetaPower firmy McCormick s elektronickým ovládáním vstřikování paliva.                                          
Motor traktoru McCormick XTX145 má výkon 107 kW využívaný pro polní práce a až 115 kW pro práce se stroji poháněnými vývodovým hřídelem a v dopravě. Podobně jako u traktoru McCormick XTX165 zvyšuje motor traktoru XTX145 výkon až na 126 kW, a to zcela automaticky. Řidič nemusí nic zapínat ani vypínat. Jakmile je převodovka traktoru na vrcholu rozsahu nebo snímač detekuje výrazné zatížení vývodového hřídele reaguje elektronika palivové soustavy zvýšenou dodávkou paliva do motoru pro aktivaci zálohy výkonu.
Kromě motorů o vyšším výkonu má nová řada traktorů XTX mnoho zlepšení proti řadě MTX včetně převodovky XtraSpeed, která má dvakrát více rozsahů, převodů řazených pod zatížením v každém rozsahu a automaticky řazené rychlosti pod zatížením v dopravě pro snadnější jízdu. Tato osmistupňová převodovka s řazením pod zatížením poskytuje řidiči na poli a na silnici pohodlnou volbu a univerzálnost. Více převodových poměrů proti ostatním traktorům pokrývá důležité pracovní a dopravní rychlosti. Řidič se snáze orientuje ve výběru optimální rychlosti pro maximální produktivitu stroje.
Traktor je vybaven převodovkou s křížovou regulací, která umožňuje dosahovat rychlosti 40 a 50 km.h-1 při nižších ekonomických otáčkách 1850 ot.min-1 a regulovat počet otáček vývodového hřídele podle točivého momentu motoru a výkonové charakteristiky. Válce hydraulického tříbodového závěsu uzvednou břemeno o hmotnosti až 8000 kg, tj. o 21 % více než u modelů předchozí řady MTX. Tříkotoučové brzdy nahradily také jednokotoučové pro efektivnější brždění a nádrž na palivo má větší kapacitu o 13 % (o 35 litrů). Výhled z kabiny je velmi dobrý, kapota motoru je z jednoho kusu, zadní blatníky zaoblené a kabina je svařované konstrukce .
 
Zdroj: Ing. Milan Šťastný

Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 061
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář