František Mariánek, 11. listopad 2013
Aktuality - 08.11.2013

Začala rekonstrukce silnice z Vítkova do Větřkovic

 

 

Projekt kraje podpoří dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

V Moravskoslezském kraji byla ve čtvrtek 7. listopadu 2013 zahájena kompletní rekonstrukci silnice II/462, která obyvatelům Vítkova do dvou let zajistí plynulé napojení na Opavu a dálnici.

Cílem projektu je rekonstrukce silničního úseku mezi Vítkovem a Větřkovicemi, který navazuje na již dříve rekonstruovanou část silnice z Lesních Albrechtic do Větřkovic. Tato silnice je již dlouhou dobu ve velmi špatném stavu. Odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Moravskoslezského kraje proto zpracoval projekt a zažádat o evropskou dotaci.

V rámci projektu bude zrekonstruován 4kilometrový úsek silnice II. třídy, při které budou provedeny lokální úpravy směrového a výškového vedení včetně odvodnění i napojení sjezdů, silnice se rozšíří a dostane nový povrch. Součástí stavby bude také změna dopravního řešení napojení silnice III/44337 na silnici II/462 ve Vítkově. V místě křížení Zemědělské a Opavské ulice vyroste kruhový objezd, vybudují se nové chodníky a přibudou bezbariérové autobusové zastávky. Termín ukončení oprav je naplánován konec roku 2014.

Celkové náklady na rekonstrukci komunikace budou činit 251, 8 milionu korun. Projekt - Silnice II/462 Vítkov - Větřkovice podpoří 170,6milionová dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko, kterou kraj získal v rámci průběžné 18. výzvy, dílčí oblasti podpory 1.1.1 - Výstavba, modernizace a rekonstrukce komunikací II. a III. třídy.

Regionální rada Moravskoslezsko od roku 2007 přidělila na opravy krajských silnic již celkem 2,5 miliardy korun. Díky evropským dotacím tak mohly být zrekonstruovány nejen desítky kilometrů úseků komunikací, ale postaveny i zcela nové silnice, třeba jižní obchvat Opavy, rozšířený most v Českobratrské ulici v Ostravě nebo propojení Třince a Lyžbic, známe jako VIA Lyžbice.

> Zdroj: Moravskoslezské novinky.cz (tz, 6.11.2013)


Hodnocení 1 | 2 | 3 | 4 | 5 => průměr 133
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář