- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Mountfield oslaví dvacet let existence
Praha - Společnost Mountfield patří již řadu let mezi největší obchodní řetězce v Česku a je největším specializovaným maloobchodním prodejcem v zemi. Firma, která je nepřehlédnutelná díky svým reklamním kampaním, oslaví letos 20 let existence.
ČTK
Předchůdce dnešní Mountfield, a. s. byl do obchodního rejstříku zapsán 22. února 1991.
Zakladatelem firmy je dnes pětapadesátiletý Ivan Drbohlav, který v roce 1991 otevřel se společníky první prodejnu zahradní techniky Mountfield ve své garáži v Mnichovicích u Prahy. Drbohlav, který před rokem 1989 pracoval v podniku zahraničního obchodu Motokov a například prodával české traktory ve Velké Británii, dokonale využil své zkušenosti a zaplnil jednu z mnoha mezer na tehdy nově se utvářejícím maloobchodním trhu v Česku. Díky neexistenci specializovaných obchodů pro kutily a zahrádkáře se Mountfield brzy zapsal do širokého povědomí a mohl se rozšiřovat o další prodejny.
Zákazníky láká na kolo štěstí
Firma uspěla také i díky tomu, že předběhla nástup nadnárodních řetězců na český trh a podle tisku i proto, že se pro rozjezd nepotřebovala zadlužit. Drbohlav údajně mohl začít do Česka dovážet zahradní techniku bez potřebného kapitálu díky dobrým vztahům s anglickými partnery a vyjednaným dodavatelským úvěrům. A na pozdější masivní nástup zahraničních hobbymarketů firma dokázala reagovat důrazem na osobní poradenství a servis.
Za úspěchem společnosti Mountfield stojí i nápadité reklamní kampaně, díky kterým zná jméno firmy v Česku takřka každý. Společnost patří k největším zadavatelům reklamy v zemi. Zákazníky láká na kolo štěstí, kde mohou získat slevy, i na různé „dárky“ k nákupu či například možnost vyhrát jeden z desítek automobilů. Značku firma posiluje i častým angažováním známých osobností (Jiřina Bohdalová, Danny Trejo, Zdeněk Izer) či za pomoci firemního symbolu – postavičky Bédy Trávníčka.
Mountfield se díky růstu stala ze živnosti akciovou společností (do obchodního rejstříku zapsána 4. listopadu 1997) a dále rozšiřovala počet poboček i nabízený sortiment. Vedle zahradní techniky a dalších zahrádkářských potřeb se začala věnovat i prodeji jízdních kol, bazénů, zahradního nábytku i krbových kamen. Například v prodeji jízdních kol se firma stala jejich největším maloobchodním prodejcem v Česku. Zhruba před rokem však kola přestala prodávat, neboť se kvůli jejich náročnosti na prodejní plochu již nevešla na prodejny.
Předloňský čistý zisk? Přes 20 milionů
V současnosti má Mountfield v Česku síť 54 prodejen, dalších 17 má na Slovensku. Kromě toho Mountfield vlastní například výrobce zahradních bazénů Garsys, má majoritní podíl v letecké společnosti F AIR a je i většinovým vlastníkem českobudějovického extraligového hokejového klubu HC Mountfield.
Firmu se základním kapitálem 604 milionů korun stále řídí její původní tým – předsedou představenstva je Ivan Drbohlav, který je majoritním akcionářem, místopředsedy jsou Petr Just a Miroslav Schön. Mountfield předloni vykázala tržby 3,3 miliardy korun a čistý zisk přes 20 milionů korun.