František Mariánek, 22. únor 2011
Mountfield oslaví dvacet let existence

Praha - Společnost Mountfield patří již řadu let mezi největší obchodní řetězce v Česku a je největším specializovaným maloobchodním prodejcem v zemi. Firma, která je nepřehlédnutelná díky svým reklamním kampaním, oslaví letos 20 let existence.

Autor:
ČTK

Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
Autor: DENÍK/Archiv

Předchůdce dnešní Mountfield, a. s. byl do obchodního rejstříku zapsán 22. února 1991.

Zakladatelem firmy je dnes pětapadesátiletý Ivan Drbohlav, který v roce 1991 otevřel se společníky první prodejnu zahradní techniky Mountfield ve své garáži v Mnichovicích u Prahy. Drbohlav, který před rokem 1989 pracoval v podniku zahraničního obchodu Motokov a například prodával české traktory ve Velké Británii, dokonale využil své zkušenosti a zaplnil jednu z mnoha mezer na tehdy nově se utvářejícím maloobchodním trhu v Česku. Díky neexistenci specializovaných obchodů pro kutily a zahrádkáře se Mountfield brzy zapsal do širokého povědomí a mohl se rozšiřovat o další prodejny.

Zákazníky láká na kolo štěstí

Firma uspěla také i díky tomu, že předběhla nástup nadnárodních řetězců na český trh a podle tisku i proto, že se pro rozjezd nepotřebovala zadlužit. Drbohlav údajně mohl začít do Česka dovážet zahradní techniku bez potřebného kapitálu díky dobrým vztahům s anglickými partnery a vyjednaným dodavatelským úvěrům. A na pozdější masivní nástup zahraničních hobbymarketů firma dokázala reagovat důrazem na osobní poradenství a servis.

Za úspěchem společnosti Mountfield stojí i nápadité reklamní kampaně, díky kterým zná jméno firmy v Česku takřka každý. Společnost patří k největším zadavatelům reklamy v zemi. Zákazníky láká na kolo štěstí, kde mohou získat slevy, i na různé „dárky“ k nákupu či například možnost vyhrát jeden z desítek automobilů. Značku firma posiluje i častým angažováním známých osobností (Jiřina Bohdalová, Danny Trejo, Zdeněk Izer) či za pomoci firemního symbolu – postavičky Bédy Trávníčka.

Mountfield se díky růstu stala ze živnosti akciovou společností (do obchodního rejstříku zapsána 4. listopadu 1997) a dále rozšiřovala počet poboček i nabízený sortiment. Vedle zahradní techniky a dalších zahrádkářských potřeb se začala věnovat i prodeji jízdních kol, bazénů, zahradního nábytku i krbových kamen. Například v prodeji jízdních kol se firma stala jejich největším maloobchodním prodejcem v Česku. Zhruba před rokem však kola přestala prodávat, neboť se kvůli jejich náročnosti na prodejní plochu již nevešla na prodejny.

Předloňský čistý zisk? Přes 20 milionů

V současnosti má Mountfield v Česku síť 54 prodejen, dalších 17 má na Slovensku. Kromě toho Mountfield vlastní například výrobce zahradních bazénů Garsys, má majoritní podíl v letecké společnosti F AIR a je i většinovým vlastníkem českobudějovického extraligového hokejového klubu HC Mountfield.

Firmu se základním kapitálem 604 milionů korun stále řídí její původní tým – předsedou představenstva je Ivan Drbohlav, který je majoritním akcionářem, místopředsedy jsou Petr Just a Miroslav Schön. Mountfield předloni vykázala tržby 3,3 miliardy korun a čistý zisk přes 20 milionů korun.



Hodnocení => průměr 065
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář