- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Nové řešení odpružení traktoru
New Holland předvedl nový koncept odpružení traktoru. Zadní náprava traktoru TG je kompletně přepracovaná. Koncové převody jsou spojeny s převodovkou pomocí mohutných hnacích hřídelů. Proto je každý náboj kola volný a může se tedy volně a nezávisle vychylovat. Výkyvná ramena připevněná uprostřed hřídele pod kabinou umožňují vychýlení kol až do maximální hodnoty 500 mm. Hydraulické válce podpírají hřídele vzadu a jsou integrovány do hydraulického okruhu s akumulátorem plynu, aby vytvářely efekt tlumení. Systém se automaticky vyrovnává, ale lze jej uzamknout při těžkých tahových pracích. Výrobní společnost rovněž rekonstruovala přední nápravu SuperSteer tak, aby mohla být odpružena. Třebaže je takto vybavený traktor teprve ve fázi zkoušek, výrobce předpokládá, že bude vážným konkurentem JCB Fastrac a doufá, že se nestane to, co firmě John Deere s jeho systémem Quadlink, který se objevil před několika lety, ale je dosud uskladněný pro vysoké náklady.
Obr. Detail uchycení zadní nápravy
Fmrs Wkly, 143, 2005, č. 20, s. 64 Zdroj info ÚZPI