- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Opatrně o LFA
Německý úřad pro LFA varuje Komisi, aby velmi šetrně posuzovala navrhované změny pro novou definici LFA v roce 2008. Komise by neměla ohrozit to, co bylo dosaženo při rozvoji LFA, říká Thomas Dax. Ani ministři se zatím nedokázali dohodnout a otázka LFA byla prozatím vyloučena z reformního balíku.
I když Komise říká, že se k této otázce vrátí v roce 2008. Pak by nový režim začal platit od 2010. Auditorský dvůr i Parlament kritizoval současná kriteria, stanovená pro přihlášení regionů do LFA. Největší spory vyvolala kriteria pro „zprostředkované“ LFA, která měla být definovánay na základě produktivity půdy a klimatu a neohlížet se na současnou návaznost na sociálně-ekonomická kriteria. Řada zemí s těmito novými kriterii nesouhlasí, protože by ztratila většinu současných LFA. Francie, Německo, Polsko a ČR by byly zvláště postiženy, jak říká Thomas Dax z Německého institutu.
Všichni se shodují, že současný režim musí projít nějakou aktuální úpravou, protože například všechna zemědělská půda v bohatém státě jako Lucembursko, je zahrnuta do LFA a to je možné podle Daxe proto, že chybí standardní ukazatele. Podle něho by se mělo přihlídnout k regionálním podmínkám a k tomu by měly přispět regionální analýzy. Rozlohy půdy, která je považována za půdu v LFA se značně rozrostly za poslední roky a nyní představují 56% veškeré zemědělském půdy v EU 25.
Zdroj: Ing. Karel Matoušek, Brusel