- Agrární komora
- Agroweb
- Agris
- Asociace soukr. zemědělství
- Agronavigátor - ÚZEI
- Moravskoslezský kraj
- Min. zemědělství
- Min. pro místní rozvoj
- Min. životního prostředí
- Státní zem. interv. fond
- Český statistický úřad
- Sbírka zákonů
- Obchodní rejstřík
- Portál veřejné správy
- Vláda ČR
- Evropská unie
- Státní správa
- Poradci MZe
- Krajská informační střediska
- Infovenkov
- 5. listopad 2024:
Advent je zpět!
... více - 5. listopad 2024:
Seminář "Protierozní ochrana půdy v dotačních a legislativních podmínkách"
Regionální agrární komora Ostrav ... více - 24. říjen 2024:
Co dělat na pozemcích postižených záplavami?
Opatření, která můž ... více
Proč by se měli zpracovatelé potravin přihlásit do podnikatelských soutěží?
Podnikatelské soutěže o ceny Hospodářských novin Makro Živnostník roku 2008 a Vodafone Firma roku 2008 jsou soutěže na podporu malého a středního podnikání s maximálním obratem 1,4 mld Kč.
Cílem těchto soutěží je zviditelnit podnikatelské úsilí, rozmanitost, potřeby jednotlivých odvětví hospodářství a především vytvoření důstojné platformy pro diskusi týkající se podmínek podnikání. Proto organizátoři podnikatelských soutěží vyhlašují i anketu Absurdita roku, která má upozornit na absurdní a zbytečné administrativní překážky, jež úřady podnikatelům ukládají. O smyslu této ankety svědčí fakt, že zásluhou medializace Absurdity roku 2007 byla anticena v novele Živnostenského zákona odstraněna.
Cílem soutěží je taktéž poukázat na jednotlivé oblasti a obory podnikání. Na produktech a službách členů Agrární komory je závislá celá společnost, ale v podnikatelských soutěžích je účast zpracovatelů potravin, zemědělců, chovatelů a pěstitelů pouze okrajová. Tudíž městská společnost ani neví, jak těžké je podnikat v zemědělství a jakým překážkám zemědělci a výrobci potravin musí čelit.
Do soutěží o ceny Hospodářských novin Živnostník roku a Firma roku je možné se přihlásit do konce července na www.firmaroku.cz nebo www.zivnostnikroku.cz. Je taktéž možné nominovat zajímavou firmu nebo živnostníka, o kterých si myslíte, že by je měla veřejnost znát.
Novinkou soutěží je kategorie Byznys Rebel 2008, ve které organizátoři s mobilním operátorem Vodafone hledají firmy, které dokážou zákazníky zaujmout. Jedná se např. o zemědělce, kteří více dbají na životní podmínky zvířat, zaměřují se na biopotraviny, nedají se odradit náročnými zákonnými opatřeními apod. Účastníkům v kategorii Byznys Rebel 2008 stačí jen na www.firmaroku.cz napsat do konce července text v rozsahu dvou odstavců, v čem se daný podnikatel od své konkurence odlišuje.
Krajská kola soutěží proběhnou na podzim. Vítězi regionálních kol z každého kraje postoupí do celorepublikového finále, které se bude konat v Praze 20. listopadu. O vítězi v krajském kole soutěže Makro Živnostník roku 2008 rozhodne odborná porota, v celorepublikovém finále pak veřejnost formou SMS hlasování. O vítězi soutěže Vodafone Firma roku 2008 jak v krajském, tak celostátním kole rozhodne odborná porota. Novou kategorii Byznys Rebel vyhlásí Vodafone vždy společně s Firmou roku.
Podnikatelské soutěže Makro Živnostník roku 2008 a Vodafone Firma roku 2008 jsou nejrozsáhlejším podnikatelským kláním v České republice. V předchozích ročnících se do obou soutěží registrovalo přes dva a půl tisíce firem a živnostníků. Cenné benefity získávají všichni soutěžící již za přihlášení a registraci. Vítěze čekají věcné ceny a výrazná publicita již v krajském kole. Partnery soutěží je Hospodářská komora ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků.
O vítězných podnikatelských nápadech a o tom, jak soutěže změnily finalistům život, se dočtete v archivu soutěží na www.firmaroku.cz a www.zivnostnikroku.cz.