Renata Šarjaková, 7. leden 2008
Zpřísnění pravidel pro prodej pod pořizovací cenou v Německu
Federální komise pro hospodářskou soutěž v Bonu omezila příležitostný prodej zboží pod cenou na nejvýše tři týdny během půlroku.
 
Federální komise pro hospodářskou soutěž v Bonnu zpřísnila ustanovení o prodeji zboží pod pořizovací cenou. Supermarkety se nyní proviní proti ustanovení pro příležitostný prodej, pokud nabízejí zboží za nižší než pořizovací ceny po dobu delší než tři kalendářní týdny během šestiměsíčního období.
V prosinci 2006 až únoru 2007 řetězec Netto nabízel různé mléčné výrobky za ceny většinou o 40 % nižší než pořizovací. Doba prodeje trvala nejméně 4 týdny během desetitýdenního období, a to již nelze označovat za „příležitostný“ ale „setrvalý“ prodej. Takový způsob výrazně poškozuje menší prodejce a znamená nekalou konkurenci.
Při zpřísněných pravidlech ale zřejmě nastane problém s výpočtem pořizovací ceny.
 
Zdroj : Ing. Irena Suková

Hodnocení => průměr 112
K článku nebyl zatím napsán žádný komentář